ترویج گناه

7- ترویج فساد و گناه

مورد آخر از شیوه های مبارزاه فرهنگی ، ترویج فساد و گناه است . دمیدن نفخه شیطانی فساد در کالبد روحانی جامعه اسلامی به معنای خشکاندن ریشه های فرهنگ است . در این تهاجم رواج دادن انحرافات جنسی و تضعیف مبانی اخلاقی مسلمانان در اولویت اصلی است . تا با گستردن دام فساد و فحشا و گسترش بی بند و باری ، نیروی محرکه ی حکومت مسلمانان را که همان ایمان جوانان است از کار بیاندازند . در نتیجه جوانانی که تا چندی پیش مشغول جهاد در عرصه های مختلف بودند به سوی جایگاه های فساد کشیده شده و با گذشت زمان دین را فراموش کنند . و حق هم چنین است ، جوانی که غرق در انواع آلودگی های نفسانی شده است حوصله جنگ در نبرد هایی که امکان جان دادن نیز وجود دارد ، را نخواهد داشت.

قران کریم می فرماید :

« الَّذِينَ يَسْتَحِبُّونَ الْحَيَاةَ الدُّنْيَا عَلَى الْآخِرَةِ وَيَصُدُّونَ عَنْ سَبِيلِ اللَّهِ وَيَبْغُونَهَا عِوَجًا أُولَئِكَ فِي ضَلَالٍ بَعِيدٍ »[1]

همانان كه زندگى دنيا را بر آخرت ترجيح مى‏ دهند و مانع راه خدا مى ‏شوند و آن را كج مى ‏شمارند آنانند كه در گمراهى دور و درازى هستند.

« بستن راه خدا به یك یا دو موردِ خاصّ منحصر نیست، بلكه تبلیغات ناروا، گناه علنى، ترویج ابزار فساد و غفلت‏آور، القاى شبهه، ایجاد اختلاف، نشریّات و فیلم‏هاى گمراه كننده، بد معرّفى كردن دین حقّ، معرفّى نااهلان به عنوان الگوى دین و ده‏ها نمونه‏ى دیگر از مصادیق بستن راه خداست.»[2]

توجه به سرگذشت برخی ممالک اسلامی مانند اندلس نشانگر این واقعیت تلخ است که رواج فساد در جامعه ، مساوی با نفوذ دشمنان و افول اسلام است . کاری که امروز جبهه کفر آن را مهمترین اهرم خود برای نفوذ و مبارزه می داند .

 

[1] - سوره ابراهیم ، آیه 3

[2] - تفسیر نور ، ج 4 ص 384


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : شنبه 5 / 11 / 1395 | 1:33 | نویسنده : م.ش |
.: Weblog Themes By VatanSkin :.